12 september 2019

Uitbreiding Coligo suite met softphone-app Coligo MOBILE

Onlangs werd de Coligo suite uitgebreid met de softphone-app Coligo MOBILE. Zoals de naam al doet vermoeden, zorgt Coligo MOBILE ervoor dat de gebruiker net zo bereikbaar is via de smartphone als via Coligo DESKTOP of de vaste telefoon.

Ook biedt de nieuwe oplossing softphone-, chat-, contactlijst- en statusfunctionaliteiten vanuit één mobiele applicatie, waardoor gebruikers van Coligo MOBILE gemakkelijk op iedere gewenste locatie kunnen werken, op dezelfde manier als met Coligo DESKTOP op kantoor. Ook zorgt Coligo MOBILE ervoor dat de onderlinge communicatie tussen medewerkers naadloos op elkaar aansluit.

Coligo MOBILE biedt:

  • Bereikbaarheid via internet en het mobiele netwerk;
  • Bereikbaarheid op het vaste en mobiele nummer;
  • Eenvoudig doorverbinden, zonder ingewikkelde codes;
  • Tijdens gesprekken eenvoudig wisselen van apparaat;
  • Beveiligde (groep)chatfunctionaliteit;
  • Beschikbaarheid voor iOS & Android.

Hoe ziet Coligo MOBILE eruit?

De Android versie van Coligo MOBILE wordt links getoond en de iOS versie wordt rechts getoond. Het menu bij Android wordt bovenin weergegeven en bij iOS wordt deze onderin weergegeven. Verder zijn de uiterlijke verschillen minimaal. In deze handleiding worden uitsluitend screenhots van de Android versie gebruikt. Omdat de verschillen minimaal zijn, is deze handleiding ook geschikt voor iOS gebruikers.

De layout van Coligo MOBILE bestaat hoofdzakelijk uit vijf onderdelen met elk een zoekfunctie:

  • Collega’s
  • Kiezer
  • Telefoonboek
  • Oproepgeschiedenis
  • Chat

1. Collega's

Onder Collega’s vind je al je collega’s gesorteerd op Favoriet, Online en de gehele organisatie. Het is niet nodig om hun nummers handmatig in te stellen. Houd een contact lang ingedrukt (iOS swipe contact van rechts naar links) voor de volgende mogelijkheden.

2. Kiezer

Traditioneel een nummer invoeren via een (telefoon) kiezer is natuurlijk ook gewoon mogelijk. Selecteer het ‘kiezer’ icoon in de menu balk.

Voer het gewenste nummer in en selecteer het groene ‘hoorn’ icoon.

3. Telefoonboek

Contact bellen buiten je organisatie? Selecteer het ‘telefoonboek’ icoon in de menu balk.

Hier vind je vervolgens je persoonlijke- en bedrijfstelefoonboek. En eventueel ingestelde favorieten. Een telefoongesprek of chat opzetten binnen het telefoonboek gaat op precies dezelfde manier als eerder uitgelegd onder ‘Telefoongesprek of chat opzetten’ (sectie Collega’s).

4. Oproepgeschiedenis

Oproep gemist? Geen nood. Selecteer het ‘oproepgeschiedenis’ icoon in de menubalk om te zien wie je terug moet bellen. Al je gemiste, ontvangen en uitgaande oproepen worden hier getoond.

5. Chat

Chat is tegenwoordig onmisbaar ook in het zakelijke domein. Selecteer het ‘bericht’ icoon in de menubalk om chat te gebruiken.

Bellen met Coligo MOBILE

Bij een actief gesprek heb je dezelfde rijke opties als bij Coligo DESKTOP.

Tijdens een actief gesprek heb je de mogelijkheid voor:

  • Luidspreker aan- of uitzetten
  • Microfoon aan- of uitzetten
  • Telefoonkiezer voor bijvoorbeeld een keuzemenu
  • In de wacht zetten
  • Doorverbinden kan op 3 manieren:
    • Via Telefoonboek
    • Via Collega
    • Via Telefoonkiezer het gewenste nummer intoetsen
  • Overschakelen van mobiel naar ander device, vast of PC
Meer weten? Wij vertellen u graag meer!